KTT Poza Horyzont /Stymulacja ciała

    • Teatr
    • ---
    Obecnie nie jest prowadzona sprzedaż na to wydarzenie.

    Opis wydarzenia

    Poza Horyzont”Choreografia, oprawa plastyczna: Jacek PrzybyłowiczMuzyka: Claude Debussy, Anda Union, Jan Sebastian BachProject światła: Grzegorz Pańtak SŁOWA SYMBOLESzli i w dal przed siebie patrzyli.Śnili o domu który wciąż stał nad brzegiem.Mijali kraje i lądy zielenią pachnące.Szli i płakali z radości.Wracając do miejsca dzieciństwa i wiecznej młodości. Jacek PrzybyłowiczJacek PrzybyłowiczChoreograf, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie - pedagogika baletu. W latach 2009-2014 dyrektor baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu. Karierę wykonawcy rozpoczął w Teatrze Wielkim w Warszawie. W 1991 wyjechał z Polski. Tańczył w Niemczech i w Izraelu. Przez wiele lat był związany z Kibbutz Contemporary Dance Company, dla którego swe prace zrealizowali min: Mats Ek, Ohad Naharin, Jiři Kylian, Emanuel Gat i Rami Beer.Od 2002 r. realizuje swoje spektakle w Polsce i zagranicą m.in. w: Polskim Balecie Narodowym, Polskim Teatrze Tańca, Bałtyckim Teatrze Tańca, Kieleckim Teatrze Tańca, Teatrze Wielkim W Poznaniu i Dantzaz Konpainia San Sebastián, Prague Chamber-Ballet, Beijing Dance LDTX, Tanzcompagnie Giessen. Ważniejsze realizacje: Naszyjnik Gołębicy, Barocco, Jesień- Nuembir, Alpha Kryonia X , Kilka krótkich sekwencji, III Symfonia Pieśń o nocy, Sześć skrzydeł aniołów, Monochrome, Infolia, Sono nero, One + Two. Laureat 1-szej nagrody na 2 Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym w Teatrze Wielkim w Łodzi. Odznaczony medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Członek Rady Programowej ds. Tańca Instytutu Muzyki i Tańca.„Stymulacja ciała”Choreografia: Elżbieta Pańtak – Stymulacja Ciała Class / Grzegorz Pańtak – Stymulacja Ciała DanceOpracowanie światła: Grzegorz PańtakMuzyka: collage z tradycyjnych i rozrywkowych utworów jazzowych, Low Deep TTaniec, aby mógł zaistnieć w swojej intensywnej postaci, wymaga zarówno specjalnych ćwiczeń kształtujących artystę tancerza jak i energii, która nadaje mu sens. Tradycyjne i współczesne odmiany tańca jazzowego zawierają niewyczerpalny w tych płaszczyznach potencjał. Z tego potencjału artyści tańca mogą czerpać zarówno w sferze kształtowania własnej techniki i motorycznych możliwości, jak i w sferze wyrażenia emocji oraz indywidualnej wrażliwości tanecznej i muzycznej.Stymulacja ciała jest artystycznym opracowaniem i autorskim spojrzeniem choreografów na sceniczny taniec jazzowy jako styl, metodę lekcyjną i formę nie podlegającą dewaluacji mimo zmiennej mody. Ekspresyjny taniec jazzowy, odbarczony od intelektualnego przesłania, zawsze daje radość i spełnienie z możliwości artystycznego wyrażenia się nim. Widz będący świadkiem tego niewyrażalnego słownie fenomenu odczuwa wzrastającą witalność.Choreografia Stymulacja ciała składa się dwóch części: CLASS i DANCE. Na pierwszą część składają się kombinacje przy drążku, następnie sekwencje wykonywane z diagonalu i w centrum sceny. Kolejność ta ukazuje metodycznie stosowany proces kształtowania techniki i zdolności motorycznych tancerza w stylach tańca jazzowego. Opracowanie artystyczne polega na połączeniu ćwiczeń w spójny ciąg, zastosowanie rytmiczno-tanecznych łączników oraz budowanie choreografii w kanonie. Druga część to kompozycja choreograficzna jazzowego tańca scenicznego, w znacznej części oparta na relacji tancerzy wobec siebie. Relacja pomiędzy partnerką i partnerem jest głównym łącznikiem i osią, wokół której rozwija się forma witalnego tańca jazzowego.

    Galeria